جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ |۱۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 16, 2024
کوهدشت

حوزه/امام جمعه موقت کوهدشت گفت:مهمان‌نوازی دیدنی کوهدشت در ایام اربعین حسینی به تمام ایران مخابره شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد،حجت‌الاسلام محمدرضا سبحانی امام جمعه موقت کوهدشت امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: انسان باید همواره با یاد خدا باشد و با اخلاص در راه خداوند متعال انفاق و اعمال نیکو و صالح انجام دهد، فردای قیامت پشیمانی سودی نداشته و امکان بازگشت به دنیا نیز برای جبران عمل وجود ندارد.

وی با گرامیداشت ۲۶ مردادماه سالروز بازگشت غرورآفرین آزادگان به میهن اسلامی افزود: آزادگان عزت اسلامی و ایرانی ما را حفظ کردند و در دوران دفاع مقدس افتخار آفریدند، برخی نیز مظلومانه در اردوگاه دشمن بعثی به شهادت رسیدند، برای آنان اجر الهی را مسئلت داریم.

امام جمعه موقت کوهدشت با اشاره به سالروز کودتای ۲۸ مرداد اظهار داشت: سلسله‌ای که با صلاحدید آمریکا، شوروی و انگلستان روی کار آمد، رژیم منحوس پهلوی بود، رضاشاه یک افسر جزئی در ارتش بود که با نقشه انگلستان شاه ایران شد و پس از وی نیز فرزندش به حکومت رسید.

حجت الاسلام سبحانی به سالروز واقعه مسجد گوهرشاد مشهد اشاره و خاطر نشان کرد: رضاشاه، حجاب ایرانی را ممنوع کرد، در آن زمان مردم در مسجد گوهرشاد تجمع کرده و اعلام کردند که ما مسلمان هستیم و هرگز حجاب را بر نمی داریم و در پاسخ مأموران رضاشاه مردم را به گلوله بستند و به شهادت رساندند.

امام جمعه موقت کوهدشت اول شهریور روز پزشک را گرامی داشت و گفت: قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، ما به لحاظ درمانی و بهداشتی وضعیت خوبی نداشتیم و پزشک ایرانی بسیار کم و در مقابل پزشکان خارجی طبابت می کردند.

حجت الاسلام سبحانی با انتقاد از تعلل مسئولان در جلوگیری از برداشت بی‌رویه آب در کوهدشت، گفت: وضعیت آب شرب در کوهدشت بسیار نامساعد است و دارای کمبود هستیم و متأسفانه با سهل‌انگاری مسئولان امسال، زمین‌های زیادی زیر کشت ذرت و گیاهان آب‌دوست رفته است که باید برای حل این مشکل چاره ای اندیشیده شود.

وی با اشاره به ایام اربعین حسینی گفت: شهرستان کوهدشت در مسیر عبور زائران اربعین حسینی را دارد و روزانه ۱۵ هزار زائر از کوهدشت عبور می‌کند و مواکب این شهر نیز، مخلصانه از زائران پذیرایی می‌کنند به‌طوری‌ که مهمان‌نوازی دیدنی کوهدشت به تمام ایران مخابره شده است و از همه مردم انتظار می رود به هراندازه‌ای که می‌توانند به مواکب کمک کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha